|
|
|
|
![]() |
Naše metoda Naše metody – aktivní výuka Aktivní vzdělávací metody (AVM) zapojují účastníka vždy aktivně do učebního procesu. (Stávající) frontální výuka ve školách, dalším vzdělávání, vysokých školách atd., by měla být používána pouze v omezeném časovém rozsahu a neměla by být těžištěm učebního procesu. Vyvážený mix je to pravé. Naše semináře jsou vyváženým mixem přednášky, workshopu, moderace a simulace konkrétních příkladů. Neznáme žádný případ – ani z praxe, ani z literatury – aby se někdo úspěšně naučil lyžování, týmové práci nebo řídící činnosti v rámci frontální výuky. Nástroje a metody aktivního učení odpovídají poznatkům z oblasti výzkumu fungování mozku a sociálně – konstruktivistickému pohledu na učení. Podstatné kompetence, jako např. v řídících a týmových procesech a v oblastech řešení problému, které budou stejně jako dnes i v budoucnosti stále častěji vyžadovány v organizacích a na trhu práce, jako tzv. klíčové kvalifikace, je možné procvičovat právě za pomoci AVM. Semináře, simulace, tréninky, workshopy – čím se vlastně liší? Mnozí používají běžně při svém vyjadřování pojem seminář ve stejném významovém smyslu i pro jiné formy dalšího vzdělávání – simulace, trénink a workshop. V průběhu času se sice pojem seminář vyvinul jako nadpojem pro různé formy dalšího vzdělávání – ale mezi těmito zmíněnými čtyřmi metodami zprostředkování vědomostí existují markantní rozdíly. |
Copyright © 2003 CONSIM s.r.o. All rights reserved. Publishing system WebGet © 2003 IT STUDIO s.r.o. |