Prezentace jsou stále důležitější
Jejich význam bude prudce stoupat.
Proč?
-
Produkty a služby jsou ve velké míře stále podobnější.
-
Firmy potřebují pro svá rozhodnutí stále více informací.
-
Nositelé rozhodování chtějí vidět a přezkoumat, co se skrývá za leskem prospektů.
-
Projektová práce získává stále větší význam a interní a externí prezentace projektů informují o postupu prací.
-
Strach z chybných rozhodnutí stoupá a proto se centrálním rozhodovacím kritériem vůči nabízejícímu stává posouzení jeho kompetence, orientace na zákazníka a schopnosti řešit problémy.
Obraz vypovídá více než tisíc slov.
Z psychologie učení víme, že obrazy se v paměti uchovávají déle než slova – nutno podotknout obrazy, nikoliv matoucí konstrukční výkresy.
Nemyslíme tím jen obrazy, obráky a grafiky, které prezentujeme. Obrazy musí vzniknout „před vnitřním okem“ posluchače.
Při prezentacích se dozvíme o problémech a přáních našich zákazníků. Proto jsou požadavky kladené na prezentujícího velmi vysoké. Prezentující musí být odborníkem nejenom ve svém oboru, ale musí umět použít ve vhodném okamžiku správné a přesvědčivé argumenty – musí působit kompetentně.
Při prezentaci stojí v popředí vždy člověk.
Média a vizuální pomůcky jsou pouze jeho podporou. Slouží k lepší srozumitelnosti.
Vy jako prezentující jste pro publikum ta nejdůležitější osoba – ať už v malém kruhu nebo před 100 posluchači.