Komunikace v týmové práci
Komplexní projekty a mezinárodní trhy činí týmovou práci stále důležitější. Tým musí dosáhnout společného cíle. Každý spolupracovník vnáší svou vlastní osobnost a pracovní zkušenost, která utváří vzájemné chování mezi členy projektového týmu.
Spory o kompetence, nárokování moci a vedení, sympatie nebo předsudky hrají často při úzké spolupráci velkou roli. Zde velmi pomohou dodatečná pravidla chování, obzvlášť když jde o zamezování konfliktům nebo jejich urovnání, aniž by byl projekt zatěžován.
Týmová práce Při týmové práci mohou v časové tísni "vypnout nervy". To je ideální živná půda pro konflikty a hádky. Zde je zapotřebí jemného citu tak, aby se tým pod vlivem prudkých emocí nerozpadl.
Efektivní porady Prý existují lidé, kteří se na příští poradu už těší, protože se jen takto dostanou ke svému zaslouženému schůzovému spánku. Ale týmové porady se dají uspořádat i zajímavě a efektivně. To začíná již u správné pozvánky.
Zpětná vazba Za dobré výsledky by mělo každé vedení projektu své spolupracovníky chválit: uznání je ta největší motivace. Zatímco chválit je lehké, provozovat správně kritiku je velmi těžké: zpětná vazba by měla být fér, věcná a zároveň konstruktivní. Dát dobrou zpětnou vazbu je třeba procvičovat.
Rozvoj týmu V jednom projektovém týmu musí spolupracovat lidé s rozdílnými odbornými vědomostmi, z různých oblastí a hierarchií. Než takový tým začně dobře spolupracovat, projde čtyřmi vývojovými stádii. |